Josep Maria Pons Altés
DADES GENERALS :
- Investigador / Researcher: Pons Altés, Josep Maria
- Àrea de coneixement / Knowledge area:Didàctica de las ciencies socials
- Categoria / Category: Professot agregat interi
- Grup de Recerca / Research group: COMETAJA - Investigació Didàctica i Continguts Curriculars
ISOCAC10 - Ideologies i Societat a la Catalunya Contemporània - Departament / Department: Departament Història
- Telèfon / Telephone: 977558160
- E-mail: josepmaria.pons(ELIMINAR)@urv.cat
- Pàgina web:https://urv.academia.edu/JosepMariaPonsAlt%C3%A9s
Professor agregat interí del Departament d'Història i Història de l'Art, amb docència a la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia. Les seves línies d'investigació són: Didàctica de les ciències socials, Didàctica de la història, Aprenentatge cooperatiu, Història contemporània, Liberalisme polític.
ÚlLTIMES PUBLICACIONS:
- Antoni GAVALDÀ, Josep M. PONS-ALTÉS i Víctor GRAU, "Yo colaboro, tú respetas, él ayuda... ¿y nosotros? Miradas del aprendizaje cooperativo en revisión", dins Ramón MARTÍNEZ MEDINA, Roberto GARCÍA-MORIS i Carmen Rosa GARCÍA RUIZ (ed.), Investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales. Retos, preguntas y líneas de investigación, AUPDCS i Universidad de Córdoba, Còrdova, 2017, pp. 143-150 (ISBN electrònic: AE-2017-17004516).
- Josep M. PONS-ALTÉS, "Risorgimento e identità nazionale nei manuali scolastici: argomentazioni e proposte didattiche", Storia e Futuro. Rivista di storia e storiografia, Bolonya (Itàlia), núm. 40, març 2016 (ISSN: 1720-190X).
- Josep M. PONS-ALTÉS, "Nazione e Risorgimento nei manuali scolastici italiani", Il Bollettino di Clio, nuova serie - núm. 5, abril 2016, Mirano (Venezia - Itàlia), pp. 18-23 (ISSN: 2421-3276).
- Josep M. PONS-ALTÉS i Miguel A. LÓPEZ-MORELL, 'Barcelona and the Tragic Week of 1909: A crazed mob or citizens in revolt?', International Journal of Iberian Studies, Intellect Ltd, Fishponds, Bristol - United Kingdom, vol. 29 núm. 1, març 2016, pp. 3-19 (ISSN: 1364-971X, DOI: 10.1386/ijis.29.1.3_1).
- Antoni GAVALDÀ i Josep M. PONS-ALTÉS, "La práctica como base en la enseñanza de las ciencias sociales. Un laboratorio para el Grado de Educación Primaria", Revista Investigación en la Escuela, Sevilla, núm. 89, 2016, pp. 71-93 (ISSN: 0213-7771).
- Josep M. PONS-ALTÉS i Antoni GAVALDÀ, "Trabajo cooperativo, valores y "ciudadanía global", dins Carmen Rosa GARCÍA RUIZ, Aurora ARROYO DORESTE, Beatriz ANDREU MEDIERO (ed.), Deconstruir la alteridad desde la didáctica de las ciencias sociales. Educar para una ciudadanía global, AUPDCS, Universidad de las Palmas de Gran Canaria i Entinema, Madrid, 2016, pp. 694-701 (ISBN electrònic: 978-84-8198-946-5).
- Josep M. PONS-ALTÉS i Miguel A. LÓPEZ-MORELL, "La Setmana Tràgica al Baix Llobregat segons els informes ministerials", dins Xavier CALDERÉ, Josep CAMPS i Mercè RENOM (ed.), La Setmana Tragica i el seu context en el Baix Llobregat (1890-1923), Edicions del Llobregat i Centre d'Estudis Comarcal del Baix Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, 2016, pp. 359-371 (ISBN: 978-84-944273-3-6; Dipòsit legal: B27490-2016).
- Josep M. PONS-ALTÉS, "Associacionisme, republicanisme i ciutadania. Algunes consideracions a partir del cas lleidatà", Plecs d'Història Local, Barcelona, núm. 161, abril 2016, pp. 5-7 (ISSN: 1130-5150) (Dins L'Avenç, núm. 422).
- Antoni GAVALDÀ (coord.), Josep M. PONS-ALTÉS, Víctor GRAU, Joan CALLARISA, Jacint TORRENTS, El treball cooperatiu. Una estratègia d'ensenyar i aprendre des de les ciències socials, Publicacions Universitat Rovira i Virgili - Servei de Publicacions de la UVic, Tarragona - Vic, 2016, 100 pàgines (ISBN de la URV: 978-84-8424-514-8; ISBN de la UVic: 978-84-945564-3-2; Dipòsit legal: T 1643-2016).